zondag, oktober 2, 2022
spot_img
HomeBlogDaguitstappenWANDELEN MET JAN (2) - RISCO BLANCO

WANDELEN MET JAN (2) – RISCO BLANCO

Deze wandeling start aan de kerk van het dorpje El Molledo. Je kan er parkeren op  N28°17.226 W16°48.815
Heen en terug wandel je 4,6 Km, we klimmen eerst 110 m, daarna dalen we 120 m. En dan terug natuurlijk. Het pad is goed zichtbaar en op verschillende plaatsen duidelijk gemarkeerd.

We vertrekken in Westelijke richting. Dit straatje gaat flink naar beneden. We gaan rechtdoor op het kruispunt. De weg draait naar links. Aan het einde zien we een bank, daar gaan we rechts het steegje in ( N28°17.231 W16°48.905). Op de splitsingen gaan we rechtdoor omhoog, dus niet in de richting van Tamaimo of richting Santiago del Teide.

Op  N28°17.352 W16°49.130 vinden we rechts boven een grot met een Mariabeeld. Een eind verder is er een oude wasplaats.
Verder bergop heb je een prachtig panoramisch uitzicht over de vallei, de Teide, de Risco Blanco, Los Quemados en de Barranco Seco.

We zakken terug even, om dan terug te klimmen tot een oude boerderij. Achter de finca heb je een mooi zicht op de Risco Blanco. Op de rug van Los Quemados zak je nu af tot tegen de Risco Blanco, het eindpunt.

Ook hier weer dezelfde waarschuwingen. Vertrek op tijd, zonodig in de voormiddag, zorg voor goede wandelschoenen en neem eten en drinken met je mee.
Voor de geocacher: op deze route vonden we 2 geocaches.

GPS-track Locatie op Google Maps – Afdrukbaar pdf-document

Fotoheader © Jan Cuypers

Abonneer op onze nieuwsbrief en blijf steeds op de hoogte van het laatste Tenerife Nieuws!
Guy Devos
Guy Devoshttp://www.tenerifeconnect.be
Ik heb Tenerife steeds een centrale plaats gegeven en heb het eiland binnen mijn redactioneel en journalistiek netwerk steeds kunnen binden in mijn teksten. Het eiland waarop ik reeds decennialang verliefd ben heeft mij kunnen verleiden tot het schrijven van twee boeken, talloze artikels, columns en proza. Informatie en nieuwsfeiten zijn de producten, pen en papier zijn de middelen terwijl betrokkenheid het zetmeel is. Het resultaat wil ik met iedereen delen. Ik moest het eerst zelf ontdekken, daarna pas kon ik het verwoorden want we zitten met duizend draden aan onze herkomst vast. Ik niet ..., ik ben enkel op de verkeerde plaats geboren.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!