zaterdag, juli 2, 2022
spot_img
HomeBlogWeetjesTOERISTISCHE STRATEGIE

TOERISTISCHE STRATEGIE

Santa Cruz de Tenerife is de officiële naam van de westelijke Canarische provincie waartoe ook La Palma, El Hierro en La Gomera behoren. Santa Cruz is de hoofdstad van deze provincie. Een onduidelijk verschil voor veel toeristen maar op politicologisch vlak zijn dit twee verschillende werelden.
Santa Cruz is een mooie stad, een metropool in alle opzichten, met een rijke geschiedenis en alhoewel Marokko vlakbij ligt is alle economie gericht op het moederland Spanje.

Toch heeft de hoofdstad een serieuze troef in handen; het toerisme. Miljoenen bezoekers op jaarbasis willen naar deze hoofdstad en dat ziet de overheid ook wel. Daarom wil de eilandregering een strategisch masterplan opstellen om de toeristische sector nog meer te stimuleren en daardoor ook nog meer te promoten.
In dit plan moet de diversiteit van de metropool nog beter belicht worden en kan op het terrein nog veel verbeterd worden.

Nieuwe bewegwijzering, de promotie van de toeristische driehoek Parque Marítimo, Palmetum, Auditorium. Ook de verdere uitbouw en ontwikkeling van het Anagagebergte komt aan bod en zo zijn er nog een dertigtal aandachtspunten meer.

De Minister voor Economische Ontwikkeling, Alfonso Cabello, zegt dat 2016 begint met een nieuwe fase in de ontwikkeling van het toerisme in het hoofdstedelijk gebied op basis van verbetering van de verschillende infrastructuren, de oprichting van een toeristische politiemacht en het optimaliseren van toeristische diensten.

In het stappenplan wordt niet alleen hoog ingezet op het cruisetoerisme en op de tourbussen die in de hoofdstad rondrijden, maar ook op de filmindustrie die in 2015 meer dan 40 aanvragen heeft ontvangen om op het eiland te mogen filmen, waaronder drie speelfilms. Opmerkelijk was de vijfde aflevering van de Bourne-saga die heeft gezorgd voor een directe en indirecte opbrengst van ruim € 10 miljoen.

Ook op de Fiturbeurs in Madrid werd de promotie van Santa Cruz met de nodige zorg behandeld en momenteel lopen er in de hoofdstad speciaal opgeleide gidsen die de nodige uitleg verschaffen aan de toeristen omtrent het carnavalsgebeuren. Mooi initiatief.

Dit strategisch plan moet aldus de hoofdstad 1. nog aantrekkelijker maken en 2. de toeristische instroom nog doen vergroten.

Abonneer op onze nieuwsbrief en blijf steeds op de hoogte van het laatste Tenerife Nieuws!
close
Abonneer op onze nieuwsbrief en blijf steeds op de hoogte van het laatste Tenerife Nieuws!
Guy Devoshttp://www.tenerifeconnect.be
Ik heb Tenerife steeds een centrale plaats gegeven en heb het eiland binnen mijn redactioneel en journalistiek netwerk steeds kunnen binden in mijn teksten. Het eiland waarop ik reeds decennialang verliefd ben heeft mij kunnen verleiden tot het schrijven van twee boeken, talloze artikels, columns en proza. Informatie en nieuwsfeiten zijn de producten, pen en papier zijn de middelen terwijl betrokkenheid het zetmeel is. Het resultaat wil ik met iedereen delen. Ik moest het eerst zelf ontdekken, daarna pas kon ik het verwoorden want we zitten met duizend draden aan onze herkomst vast. Ik niet ..., ik ben enkel op de verkeerde plaats geboren.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Reclame -spot_img

POPULAIR

- Reclame -spot_img

COLUMN GUY

LENTE OP HET EILAND

MIJN DAG

COLUMN KIM

- Reclame -spot_img

WEETJES

GOEDKOPER REIZEN

DÍA DE CANARIAS