dinsdag, december 6, 2022
spot_img
HomeBlogNieuwsROND DE WERELD IN ACHT EILANDEN

ROND DE WERELD IN ACHT EILANDEN

Het departement Toerisme van de Canarische Eilanden verlengt de succesvolle campagne ‘La vuelta al mundo en ocho islas’ – Rond de wereld in acht eilanden – dat tot doel heeft om 38 miljoen mensen in 14 verschillende landen te verleiden om van de Canarische Eilanden een nakende reisbestemming te maken. 
Met deze promotieactie, die vorig jaar van start is gegaan, wordt getracht om drie toeristische profielen aan te trekken: families, natuurmensen en liefhebbers van de identiteit van de archipel.

Het doel van de campagne is de sterke punten van de archipel te benadrukken in de huidige gezondheidssituatie en in geopolitieke context. Bovendien moet het herfstseizoen reizigers aantrekken die anders voor verder gelegen exotische oorden zouden kiezen.

Rond de wereld in …

Geïnspireerd door de beroemde roman ‘Around the World in 80 Days‘ van Jules Verne, herhaalt het Canarische Ministerie van Toerisme de campagne die in 2021 van start ging. Daar zijn twee redenen voor. Ten eerste moet de investering in de publicitaire productie worden geoptimaliseerd op de landingspagina: www.holaislascanarias.com/la-vuelta-al-mundo-en-8-islas. De tweede reden is de impact van grote bereikbaarheid die deze promotieactie vorig jaar reeds had. Er werden toen twee campagnes gevoerd, een voor de Spaanse markt, die 14,7 miljoen mensen bereikte en een tweede met een internationaal karakter, waarmee 24,7 miljoen mensen werden bereikt. 

Natuurtoeristen

In de campagne van dit jaar komen er vier golven, waarvan de eerste deze maand de wereld wordt ingestuurd. Er werd gekozen voor de maand mei op basis van studies van de afdeling Inteligencia Turística, waaruit blijkt dat 25% van de natuurtoeristen, met een exploratief en avontuurlijk profiel en belangstelling voor het ontdekken van de bestemming, drie maanden van tevoren met hun boekingen beginnen. De promotieactie zal een begin maken met het positioneren van de Canarische Eilanden voor potentiële toeristen die in de herfst zullen reizen. Een seizoen dat toonaangevend is in dit segment, waarin het milde klimaat wordt gewaardeerd. 

Voor elk wat wils

De boodschap van de campagne, die uitnodigt om de wereld op acht eilanden te ontdekken, draait om twee hoofdlijnen. Enerzijds wordt de diversiteit van de natuurgebieden van de archipel belicht door hun buitengewone landschappelijke waarden te tonen; anderzijds wordt de culturele identiteit in de spotlight gezet door de authenticiteit van de bestemming te versterken om natuurtoeristen aan te trekken die meer dan alleen maar in landschappen zijn geïnteresseerd. 

Bovendien heeft de campagne een creatieve lijn die speciaal gericht is op gezinnen met kinderen, waarbij de nadruk wordt gelegd op de eilanden als een hechte en veilige bestemming, eigenschappen waarnaar dit type toerist op zoek is. 

Kostprijs

De campagne heeft een budget van 1,6 miljoen euro en is gericht op 14 landen: het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België, Ierland, Noorwegen, Frankrijk, Nederland, Zwitserland, Zweden, Denemarken, Finland, Italië, Oostenrijk en het Spaanse schiereiland. De vier golven starten respectievelijk in de maanden mei, juli, oktober en november. Elke golf zal naar verwachting 9,5 miljoen personen of in totaal, 38 miljoen mensen bereiken.

Foto en video: © Hola Islas Canarias

TERUG NAAR STARTSCHERM

Abonneer op onze nieuwsbrief en blijf steeds op de hoogte van het laatste Tenerife Nieuws!
close
Abonneer op onze nieuwsbrief en blijf steeds op de hoogte van het laatste Tenerife Nieuws!
Vorig artikel
Volgend artikel
Guy Devos
Guy Devoshttp://www.tenerifeconnect.be
Ik heb Tenerife steeds een centrale plaats gegeven en heb het eiland binnen mijn redactioneel en journalistiek netwerk steeds kunnen binden in mijn teksten. Het eiland waarop ik reeds decennialang verliefd ben heeft mij kunnen verleiden tot het schrijven van twee boeken, talloze artikels, columns en proza. Informatie en nieuwsfeiten zijn de producten, pen en papier zijn de middelen terwijl betrokkenheid het zetmeel is. Het resultaat wil ik met iedereen delen. Ik moest het eerst zelf ontdekken, daarna pas kon ik het verwoorden want we zitten met duizend draden aan onze herkomst vast. Ik niet ..., ik ben enkel op de verkeerde plaats geboren.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

- Reclame -spot_img

POPULAIR

- Reclame -spot_img

COLUMN GUY

COLUMN KIM

- Reclame -spot_img

WEETJES

ACHTER DE SCHERMEN

BUS- EN TRAMKAART TENMÁS