vrijdag, juni 14, 2024
HomeBlogColumn Guy‘HIER’ EN ‘DAAR’ OP SOCIALE MEDIA
spot_img

‘HIER’ EN ‘DAAR’ OP SOCIALE MEDIA

Hier’ en ‘Daar’ op sociale media en vooral op deze waar er groepen worden gevormd, is doorzicht en redelijkheid soms ver te zoeken. Aanwijzende bijwoorden, zoals de woorden ‘hier’ en ‘daar’ worden enkel gebruikt als de locatie van de schrijver of spreker is gekend.

In een virtuele wereld zijn deze kleine alleszeggende woordjes niet duidelijk om gelinkt te worden aan een geografische locatie. Het resultaat is dat niemand dan weet wat precies de gebruiker bedoelt en nog minder waar ‘hier’ en daar’ is. Dat zorgt soms voor irritante reacties en onduidelijke antwoorden.

Je hebt het alvast reeds gelezen; een vraag of een inlichting die begint met: ‘Kun je hier …? Bestaat er daar …? Is hier een …?’ en de antwoorden die daarop veelal worden gegeven, als zijnde ‘Hier kun je …! Dat kun je daar …! Hier is er …!’
Verwarrend en vooral niet duidelijk. Niemand weet waar ‘hier’ en ‘daar’ liggen, niemand kent de geografische locatie van deze korte woordjes.

Locatienamen gebruiken

Als je schrijft over <HIER> is er niemand die weet waar je je bevindt. Dat kan overal zijn. Tenerife, Vlaanderen, Nederland of Zuid-Afrika. <HIER> heeft dus geen enkele zinnige betekenis en daardoor kan de lezer de info niet correct interpreteren.
Beter is het bijwoord van plaats ‘hier’ te vervangen door de locatie waar je je bevindt. Hetzelfde geldt voor de aanwijzende bijwoorden (van plaats) ‘daar, ginder, ginds, er, elders’ en voor de voornaamwoordelijk bijwoorden ‘hieruit’ en ‘daaruit’.

Onmogelijke opdracht

Niet iedereen bevindt zich op Tenerife. Het overgrote deel van de communicatoren op sociale media is fysiek aanwezig in hun vaderland en wil vermoedelijk met de bijwoorden ‘hier’ en ‘daar’ een afstand van ruim drieduizend kilometer overbruggen met woordjes die bestaan uit vier letters. Een onmogelijke opdracht.

‘Hier’ en ‘Daar’ op sociale media zijn woorden die niet hoeven gebruikt te worden. Daarom gebruik je beter de naam van de plaats waar je je bevindt, dan begrijpt iedereen wat je zeggen wilt. Snappie?

  Guy Devos © Illustration 

 
 
  TERUG NAAR STARTSCHERM



 
Geïnteresseerd in Tenerife? Word dan lid van de grootste Tenerife-familie!  
Abonneer u op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het nieuws op Tenerife.  
Vul hieronder uw voornaam en een geldig e-mailadres in. Klik daarna op Abonneren. 

Abonneer op onze nieuwsbrief en blijf steeds op de hoogte van het laatste Tenerife Nieuws!
Abonneer op onze nieuwsbrief en blijf steeds op de hoogte van het laatste Tenerife Nieuws!
spot_img
spot_img
Guy Devos
Guy Devoshttp://www.tenerifeconnect.be
Ik heb Tenerife steeds een centrale plaats gegeven en heb het eiland binnen mijn redactioneel en journalistiek netwerk steeds kunnen binden in mijn teksten. Het eiland waarop ik reeds decennialang verliefd ben heeft mij kunnen verleiden tot het schrijven van drie boeken, een aantal leesbrochures, en duizenden artikels, columns en proza. Informatie en nieuwsfeiten zijn de producten, pen en papier zijn de middelen terwijl betrokkenheid het zetmeel is. Het resultaat wil ik met iedereen delen. Ik moest het eerst zelf ontdekken, daarna pas kon ik het verwoorden want we zitten met duizend draden aan onze herkomst vast. Ik niet ..., ik ben enkel op de verkeerde plaats geboren. © Op alle werken rust een copyright. Niets van deze werken mag worden gedupliceerd, onder welke vorm ook, zonder toestemming van de auteur.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

spot_img

magazine

#276 JUNI 2024

#275 MEI 2024

#274 APRIL 2024

#273 MAART 2024

- Reclame -spot_img

gastronomie

seb leeson consulting

weer

COLUMN GUY

VLIEGEN NAAR TENERIFE

HOE GENIETEN VAN TENERIFE?

SCHRIJF IK PALM-MAR CORRECT?

COLUMN KIM

KIEZEN OF DELEN

KALK EN STEEN METSELT WEL

- Reclame -spot_img

WEETJES

EEN FANTOOMPROJECT

BOSBRANDEN VERMIJDEN

spot_img