De dienst Turismo de Canarias heeft eerder al de eilanden gepromoot bij iedereen die sportief is aangelegd. Fietsen, zwemmen, wandelen, beachvolley, triatlon … maakte niet uit welke sport je beoefent, als je dat maar doet op de Canarische Eilanden.
Nu boort de overheid via het departement Toerisme een nieuwe niche aan. Er wordt een nieuwe campagne gelanceerd om de eilanden, die in een subtropische gordel liggen, te promoten als dé ideale bestemming voor professionele trainingen en stages.
De campagne kreeg de naam ‘Las Islas de los Seres Extraordinarios’, of ‘Islands of Extraordinary Beings’ en daarvoor werden er veertien topsporters aangetrokken in een nieuwe campagne die op zes Europese markten worden gericht.
Het nationale zwemteam van Italië, de viervoudig gouden medaillewinnares Katarina Johnshon-Thompson, tweevoudig wereldkampioen Ironman Patrick Lange en Olympisch medaillewinnaar Marcell Jacobs behoren tot de 14 topsporters die deze uitzonderlijke campagne uitstraling moet geven.
Overtuigende boodschap
Deze campagne is 100% digitaal, waardoor het doelpubliek kan gesegmenteerd worden volgens hun sportdiscipline. De communicatiestrategie voor dit segment is gericht op degenen die nog een keuze moeten maken waar ze gaan trainen en moet ook de managers en begeleiders van teams duiding geven wanneer topsporters op zoek zijn naar bestemmingen om zich fysiek voor te bereiden op een volgend sportseizoen.
Twee fasen
De disciplines waarop de campagne zich in de eerste fase richt zijn atletiek, zwemmen, trailrunning (offroad hardlopen), fietsen, triatlon en beachvolleybal. In een tweede fase zal er gefocust worden watersporten, zoals zeilen, windsurfen en surfen. De gekozen 14 topatleten trainen al geruime tijd op de eilanden en zijn dus goed op de hoogte van de meerwaarde en van de voordelen die de Canarische Eilanden als bestemming bieden voor hun professionele loopbaan.
Promotie in 6 landen
Het klimaat op de Canarische Eilanden is ideaal voor het menselijk lichaam. De lenterige temperaturen gedurende de winter zijn een meenemer voor iedere atleet die zich op de eilanden komt voorbereiden op een nakend sportseizoen.
Deze campagne is van start gegaan in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Nederland, Italië en Frankrijk. Deze stijloefening kost 800.000 euro en wordt betaald met middelen uit REACT-EU-fondsen.
Het aanbod en de mogelijkheden staan uitvoerig beschreven op de website van Islas Canarias.
Geïnteresseerd in Tenerife? Word dan lid van de grootste Tenerife-familie!
Abonneer u op onze nieuwsbrief en blijf steeds op de hoogte van het nieuws op Tenerife.
Vul hieronder uw voornaam en een geldig e-mailadres in. Klik op Abonneren.